Meninger
Her finner du artikler, kronikker og andre innlegg fra ansatte i NSM. Meningene gjenspeiler ikke nødvendigvis NSM policyer eller anbefalinger.
Her finner du artikler, kronikker og andre innlegg fra ansatte i NSM. Meningene gjenspeiler ikke nødvendigvis NSM policyer eller anbefalinger.
At en virksomhet rammes av dataangrep, betyr ikke at datasikkerheten er dårlig. For omdømmet er krisekommunikasjonen mer avgjørende enn selve dataangrepet.
20 juni 2020 var NSM podkast 2 år - 122 episoder er send ut i det digitale verdensrommet! Så da gjør vi som ellers i sikkerhetsarbeidet - vi henger litt etter! Så her er markeringen av 2,1 års jubileet.
Så har det skjedd igjen. Jakten på årets ene skumle app har startet. Går vi tilbake i tid, er det ikke vanskelig å finne hvilken app som var fritt vilt i fjor, og året før det.
NSM har laget støtteprodukter som hjelper deg prioritere våre grunnprinsipper for IKT-sikkerhet.
PC-utstyr som bringes frem og tilbake mellom hjemmet og jobb kan være sårbare for angrep, skriver Harald Næss.
Vi er mer sårbare når verden er i krise, skriver Are Søndenaa og John Bothner, seniorrådgivere ved Nasjonalt cybersikkerhetssenter i NSM.
Hva er årsaken til at vi anbefaler å bruke forskjellige passord på de forskjellige tjenestene vi bruker? Her er forklaringen!
Nasjonalt cybersikkerhetssenters modell for offentlig-privat samarbeide gjennom deling av kompetanse og informasjon er derfor et viktig bidrag for å forsvare og sikre samfunnet, skriver Harald Næss i NSM.
Økt bevissthet er nøkkelen for å hindre misbruk av personlig informasjon, ifølge NSM-direktør Kjetil Nilsen.